Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Meniu

Admiterea beneficiarilor in cadrul Centrului rezidential “A…CASA”

 

Etapa 1: Contractul initial:

  • Solicitare directa din partea beneficiarului;
  • Referire din partea unui alt serviciu/institutii publice sau ONG;
  • Semnalare/sesizare scrisa sau telefonica din partea unor alte persoane;
  • Realizarea unui interviu cu potentialul beneficiar;
  • Solicitarea de informatii la DGASPC/alte persoane cu privire la istoricul beneficiarului.

 

Modalitatea in care copilul/tanarul acceseaza serviciul si modul in care formuleaza cererea de ajutor constituie o sursa de informatie despre asteptarile copilului/tanarului si despre motivatia acestuia – ce stie despre serviciile oferite de asociatie, cum a aflat despre serviciile oferite, ce doreste sa i se ofere, ce este dispus sa faca.

 

Etapa 2: Indeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru a deveni beneficiar:

  • sa provina din sistemul de protectie a copilului;
  • sa aiba varsta cuprinsa intre 16-26 de ani;
  • sa depuna o cerere de solicitare a serviciilor.

 

Un aspect important in stabilirea eligibilitatii este dorinta copilului/tanarului provenit din sistem de a se implica in solutionarea dificultatilor cu care se confrunta, de a participa activ la demersul de integrare sociala si profesionala. Se evita astfel cei a caror dependenta pasiva de furnizorii de servicii sociale este profund inradacinata si care doresc doar beneficii materiale si ajutoare umanitare.

 

Etapa 3: Prezentarea ofertei de servicii

Dupa clarificarea eligibilitatii si inregistrarea cererii asa cum este for­mulata de beneficiar, seful de centru ii prezinta oferta de servicii a asociatiei si conditiile in care un tanar poate beneficia de acestea.

Inca din aceasta etapa se accentueaza responsabilitatea care revine beneficiarului ca actor cu rol activ in procesul de rezolvare a situatiei sale. Serviciile oferite nu sunt de­scrise ca implicite, „obligatorii” sau „furnizate la pachet”. Ele constituie o modalitate de raspuns la o nevoie reala pentru care tanarul nu are alternativa, la o situatie pentru care tanarul nu reuseste sa gaseasca solutii de unul singur.

Clarificarea, inca din faza contactului initial a statutului de beneficiar al servici­ilor oferite de asociatie si a conditiilor ce decurg din acest statut, creeaza premisele unei relatii oneste, permite tanarului sa isi formuleze asteptari realiste si ofera asis­tentului social posibilitatea de a construi o interventie bazata pe activarea si mobi­lizarea resurselor interioare dar si exterioare ale potentialului sau client.

 

Etapa 4: Realizarea dosarului pentru obtinerea Hotararea Comisiei pentru Protectia Copilului/Sentinta Judecatoreasca pentru plasamentului tanarului:

  • Conform Protocolului de colaborare cu DGASPC DAMBOVITA, se va realiza o echipa de lucru in vederea realizarii dosarului beneficiarului;
  • Hotararea Comisiei pentru Protectia Copilului/Sentinta Judecatoreasca pentru plasamentului copilului/tanarului.

 

Etapa 4: Evaluarea initiala

  • Procesul verbal de predare-primire documente beneficiar;
  • Realizarea Dispozitiei de plasament;
  • Incheierea contractului de servicii sociale cu beneficiarul;
  • Realizarea Dispozitiei de numire echipa multidisciplinara;
  • Declaratie de confidentialitate semnata de beneficiar;
  • Angajament beneficiar;
  • Acord beneficiar cu privire la datele personale.

In baza evaluarii initiale se stabilesc serviciile ce vor fi asigurate beneficiarului, tinandu-se cont de programul individual de reabilitare, readaptare si reintegrare socio-profesionala.

 

Etapa 5: Realizare program de acomodare a copilului/tanarului:

  • Realizarea si implementarea programului de acomodare;
  • Realizarea fisei de evaluare a nevoilor.

 

Evaluarea nevoilor este o faza importanta atat pentru stabilirea relatiei cu bene­ficiarul cat si pentru identificarea actiunilor necesare pentru realizarea interventiei. Continutul evaluarii este orientat spre cunoasterea beneficiarului, pe intelegerea aces­tuia si a situatiei sale, dar nu este un proces unidirectionat de observatie, culegere de informatii si de sistematizarea a acestora.

Evaluarea are valente de interventie si formare, este un proces in care beneficia­rul este sustinut sa faca pasi importanti in procesul de autocunoastere, de identificare si clarificare a nevoilor si dorintelor sale. Rezultatele evaluarii sunt importante in masura in care la sfarsitul acestui proces beneficiarul se simte antrenat intr-o relatie in care se simte ascultat, inteles, tratat ca individualitate, o relatie care ii ofera sentimentul de siguranta, incredere si motivatie pentru schimbare.

Evaluarea implica resurse de timp, un mediu adecvat, abilitati de evaluare si de comunicare. Abordarea tanarului se face fara prejudecati sau stereotipuri, fara a cadea in capcana generalizarii, etichetarii, criticii si judecatii de valoare. La fel de importante sunt atitudinea, mesajele transmise verbal si nonverbal si mai ales adecvarea si con­cordanta dintre acestea. Este o etapa in care si tanarul observa, evalueaza, cunoaste, testeaza limite, isi contureaza asteptari si atitudini legate de relatia cu asistentul social manger de caz, cu ceilalti profesionisti implicati, de fundatie ca furnizor de servicii.

Share...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0
  SUS